Hmmm…

När man börjar jobba som chef och får ta så mycket ansvar. Och verkligen se hur företaget drivs. Det låter väldigt enkelt i början. Men det finns nackdelar med allt och man måste tänka igenom varje steg jävligt noga. Jag tror att det är lättare om man börjar från början med något eget. Då har man mer koll på saker. Och man lär sig hur allt ska göras. Men att börja ta över ett 20 år gammalt företag är lite mer komplicerat. Man har sina ”speciella leverantörer” som har sina speciella priser och man ska se till att säljare inte luras, dvs säljer på dig för mycket. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; det här företaget är ett evighetsjobb, det tar aldrig slut! Samtidigt som varor ska beställas, så ska fakturor göras och skickas, samma sak med varor som ska iväg. Och ta emot varor, fylla på hyllorna. Alla anställda ska få sin lunch i tid och sluta i tid, och inventering görs ändå nästan dagligen när saker ligger på minus. Att se till att alla har något att göra och att dom inte bara går runt i butiken och lallar! Ibland när jag kommer till jobbet vet jag inte ens var jag själv ska börja för det är så mycket! Visst, jag kanske inte får ta en timmes lunch som alla andra kan varje dag, men det är väl en del av själva chefsjobbet. Allt är en röra just nu och vi bygger om butiken här och där. Det börjar bli snyggt men ibland känns det som om det bara är mina hyllor som blir snygga när jag är klar med dom. Visst låt det ta 2-3 dagar tills en sektion är klar, men resultatet är ju det bästa! Jag hatar när någon bara fixar det snabbt för att få det gjort och sen fortsätta med nästa projekt. Resultatet av det är oftast att hyllan ser helt fucked up ut! Jag hatar folk som skryter och har för mycket luft. Men helt seriöst, är det så fucking svårt att göra samma sak som jag ?! Hmm… Det är ganska mycket att tänka på när man ska ta över 20 års jobb ihoptryckt i EN pärm lixom!
Posted on januari 12, 2011, in ♀ workin'. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

