Så svårt att hitta lägenhet i Uppsala!

No offense, men alla stundenter.. Asså ni tar alla lägenheter. Det är inte rättvist! Jag vill så gärna ha min egen lägenhet. Nu hyr jag i andrahand av en vän. Men jag vill ha i förstahand. Alltså så man kan känna sig hemma och då vet man också att man inte kommer behöva flytta därifrån om man inte vill det. Då kan man verkligen flytta in på riktigt. Alltså köpa möbler och verkligen inreda. Men nu när jag bor i den här ettan och jag vet att jag inte kommer bo kvar där så länge till, så vill jag inte köpa för mycket grejer dit heller. Jagbara använder det som redan finns. Men förhoppningsvis så hittar jag något snart!
Uppsalahem är ett stoooooort problem, ena veckan har dom bara 11 lägenheter. Nästa vecka har dom typ 50 lägenheter som uthyres! Och man måste ha stått i kö i minst 3 år för att få en lägenhet i Gottsunda, vilket är ett stort område med eget köpcentrum osv. Det är ganska mysigt att bo där, samtidigt dom man aldrig kan känna sig helt trygg. För det pågår så mycket kriminalitet där. Så det är ganska tveksamt att jag vill bo där. Hmm, förvirrande!
Idag när jag loggade in på Uppsalahem så fanns det 39 lägenheter som uthyres! Det ska jag checka nu!!!! Pussssss

Posted on mars 10, 2011, in ♀ daily notes. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

