Så mycket jag vill säga…

…så mycket som jag vill dela med mig av. Så många känslor som är svåra att förklara. Känner mig så ensam i den här stora världen som är full av hat, full av elaka människor. Samtidigt som det finns så underbara människor som jag skulle göra allt för, som jag skulle ge mitt liv för. Och jag som är så naiv, har väldigt svårt att se om någon är elak, eller om någon vill såra mig eller göra mig illa på något sätt. Jag vill inte tro dåliga saker om någon som jag inte känner. För jag hade inte velat att någon skulle ta förhastade slutsatser om vem jag är utan att känna mig. Bara för att man har ”hört de av den och de av den”. Ensamheten är värst, för det finns inte riktigt någon som förstår. Jag vet att jag inte är ensam, att jag har min underbara familj och mina fina vänner som alltid finns där och ställer upp. Men vissa saker måste man gå igenom ensam, vissa saker kan inte ens de närmaste förstå hur mycket man än försöker förklara.
Nej, det har inte hänt något och dagen har faktiskt varit riktigt bra, särskilt kvällen som jag spenderade med mina älsklingsbrudar. Men ensamma nätter, dom klarar jag inte av längre för då kommer allting upp. Alla dom där jävla känslorna och rädslan för framtiden. 

Idag så är jag trött, trött och förvirrad. Inte över mig själv, utan över omvärlden. Över hur livet idag kan vara så otroligt komplicerat, omständigt och fulla av olika valmöjligheter. Livet är inte lätt, det är ingen dans på rosor. Gåvan för att styra över våra egna liv fick vi alla, vad man gör med den väljer vi dock på olika sätt. Antingen kastar man bort den eller kämpar och stannar kvar. Nu tog mitt ordförråd slut…

Posted on mars 28, 2011, in ♀ thought's n' feelings. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

