Underbara ledighet.

Då var den långa helgen slut och den har verkligen varit lång. Jag har haft fullt upp med mitt sociala liv den här helgen så det har helt enkelt inte blivit av att blogga. Helgen har varit både dramatisk och luugn.. I torsdagss åkte vi till Stockholm på kvällen och hälsade på en av Piras vänner, vi åkte till ett biljardställe i stan.. När vi skulle åka hem bestämde sig killen att följa med oss till Uppsala och det blev kurdisk sång heeela vägen till Uppsala, freestyle. Både irriterande och kul att lyssna på. Haha! Kortfattat..

I Fredags var det jätte fint väder när vi åkte in till stan och gick en promenad genom stan. Vi stannade till på Wayne’s Coffee och fikade. Jag köpte en Yoghurt Smoothie där, super god med hallon smak. Mums. Vi satt kvar där en stund och njöt av solen, det var hur underbart som helst. 
Jag hann till och med små shoppa lite på hm. Några fina linnen bara. Efter det delade vi upp oss; jag släppte dom andra i Graneberg för grillkväll på stranden. Jag själv åkte vidare till Maria för att göra extensions. Jag beställde ju 60 cm långt hår från Rapunzel, men jag tycker det blev perfekt längd, inte alls för långt. Det blev jätte bra. Tack Maria, du är bäst!

Fredagsnatten blev låååång, vi kom hem jätte tidigt på morgonen istället för sent på kvällen. ❤

Lördag morgon blev det ganska stressigt, vi skulle ju fotograferas på The Studio. Vi hade fått en inbjudan, så när man kommer dit får man bli sminkad och stylad efter dina egna önskemål och man ska ha med sig 3 ombyten. Haha vi jag hade bara ett ombyte med mig.. Tjejen som fixade mig hette Jennifer och var jätte gullig, även om jag var pain med håret osv. Vi klickade 😉 Så vi gick först in och tog bilder var för sig, och sen fick vi ta par bilder. Mina bilder blev sämst tycker jag, men en bild blev bra och det var på mig och Pira tillsammans och vi stog rygg mot rygg och tittade in i kameran <3. Vi köpte ingen av bilderna men damn vad roligt vi hade. ♥

Senare mot kvällen var vi hemma och jag fixade lite hemma medans bebo försökte vila lite.. Vi bestämde oss för att åka till Meza i stan och mysa ner oss i sofforna utanför med filtar, vattenpipa och meze mat såklart. Jätte mysigt hade vi.. Vi satt där och pratade käkade och rökte vattenpipa med jordgubb & mynta smak. Lite annorlunda kanske men det blev faktiskt gott må jeg si. Se så mysigt vi har.. Jag vill spola tillbaka tiden. Det var underbart. Personalen var jätte gulliga, som serverade oss trotts att köket stängt. Service till MAX ! O det är ju så det ska vara.

Ni vet ju hur en vanlig söndag ser ut. Slappt som fan brukar det ju bli, och det var det vi började dagen med. Slappa hemma i sängen med film och frukt. Jag fick smaka på någon frukt som var helt underbar, har aldrig smakat den förut och jag kunde inte få något namn på den på svenska. Jag ska ta en bild på den och lägga upp så får vi se om någon av er läsare kan svara på det. Det namn jag fick var på kurdiska och det hjälpte inte så mycket. Vi har nu kollat på 2,5 av 3 filmer som tillhör en serie. Ni vet säkert vilken det är; 1. Män som hatar kvinnor. 2. Flickan som lekte med elden. 3. Luftslottet som sprängdes. Men den sista har vi inte kollat klart på än, för efter halva 3e filmen ville vi inte ligga i sängen och låta hela dagen försvinna så vi åkte till Gränby Centrum och åt god mat på en restaurang och så kollade vi runt lite snabbt också. Visst hade vi gjort något åt den tråkiga slappis dagen , men tydligen inte tillräckligt. För det blev en trip till Örebro också. Wihooo! 2 bilar leker på motorvägen E18.. Haha vi hade a wonderful time.

Vi åkte ju dit för att hjälpa till med flytt och helt enkelt för att komma ut på äventyr med roliga människor. Så efter vi packat bilarna med bord och stolar åkte vi in till Örebro City och stannade för att käka, det blev Thaimat och det jag kände igen på menyn var Padthai, en supergod mix. Tänker inte berätta dom hemliga ingredienserna. Ni får googla. Hahaha, gott var det i alla fall. Sen blev det lek på E18 igen, hela vägen hem mot Uppsala. 
Så, det var min helg. Kan aldrig ha blivit bättre!

Posted on augusti 1, 2011, in ♀ daily notes. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

