Funderar.

Just nu är det väldigt mycket på gång i mitt liv. Samtidigt som mitt privata liv är en röra, är det mycket att planera på jobbet. Jag har vissa planer och förhoppningar, och jag ber till gud att allt kommer gå min väg. jag ska göra mitt bästa. Med lite hjälp av nära och kära kommer allt nog att lösa sig. Jag och pappa har planerat hur vi ska göra med Mix Mix. De kommande 4 månaderna kommer vi att ha fullt upp, det kommer säkerligen att bli långa arbetsdagar och mycket slit. Det ska bli skönt att komma upp i varv igen. Samtidigt som jag vill börja planera för mitt privata liv, är jag rädd att det kommer krocka. Det är så mycket jag vill hinna med just nu, med plugg och mina planer. Jag hoppas bara att min privata sida inte kommer i kläm som sagt. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Känner mig orolig för framtiden både privat och på jobbsidan. Jag vill ju ändå känna att jag har kontroll över läget, men just nu är allt som en enda stor tornado i huvet. Jag har mycket att lära och mycket att se. Hur ska jag hinna med det? Jag behöver först och främst hitta en stabil bostad så jag har en sorts trygghet. Inte för att jag inte gör det nu, men det som är irriterande är att känna sig nerpackad hela tiden, och om jag behöver något ska jag behöva leta fram det ur påsar och så har det varit en längre tid nu. Börjar tröttna på det. Uppsalahem vill inte ge mig en lägenhet just nu i och med att jag inte stått i kö tillräckligt länge, blocket verkar inte heller vilja ge mig något. Sedan har man ju något som kallas ”personliga kontakter”, på det hållet är det Sahara öken just nu också. Bostad känns nog lite väl hopplöst ändå. Jag har så mycket som jag vill göra, jag känner mig så hjälplös när det tar stopp på vägen. Ni vet, om man börjar med ett projekt och kommer halvvägs, eller i allafall med sina förhoppningar, och sedan kommer till en återvändsgränd. Vad gör man då ? Jag har i alla fall försökt fortsätta tänka positivt och hoppas på att få se resultat, men med tiden har jag börjat bli uttråkad. Advise anyone?!

Posted on augusti 15, 2011, in ♀ thought's n' feelings. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

