Databasen på livsmedelsverket

Kolla in det här då, ni kanske redan visste om det. Men det var nytt för mig i alla fall.
Skriv in vikten på din mat så räknas antal kalorier ut automatiskt. Detta gjorde jag med äggen som jag åt till lunch idag, dom vägde 88g och blev totalt 121 kcal. Och nyss vägde jag mitt äpple som jag skulle äta till mellanmål det vägde 140g och blev totalt 78 kcal. Mycket praktisk hemsida. Klicka på länken nedan för att komma dit.

Livsmedelsverket Näringsinnehåll

Posted on augusti 30, 2011, in ♀ tips. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

