Gästblogg – Pira

Hmm…två månader med katie nu och det känns jäkligt bra…!!! Hon är helt underbar på alla sätt och vis :)… Två månader är inte jätte lång tid men med tanke på att vi har träffats varje dag sedan dess och att vi bor ihop så spenderar man ju en hel del tid tillsammans… När det kommer till ana mia ( heter det så?!?) så försöker jag hela tiden ta lärdom av den här situationen som egentligen är väldigt främmande för mig. Jag jobbar ju sedan tidigare med människor båda unga och gamla men den här typen av problem är jag inte van vid och därför kan det bli så att jag hamnar i en situation där jag inte vet hur jag ska reagera. Det är lite svårt att förklara men när man hamnar i vissa situationer så känner man; ”ska jag blir arg?” samtidigt vet jag ju att hon inte gör detta med vilja. Men jag kan inte heller låta henne göra något jag vet är fel och skadar henne. Jag försöker då överlåta det till henne att göra sina val och få henne att se skillnaden mellan rätt och fel, vilket jag tror att hon innerst inne vet. Det handlar dock inte enbart om att hon känner till skillnaden mellan rätt och fel utan det handlar om att hon ska även agera efter det och växa som person och människa. Jag är helt övertygad om att hon kommer (med hjälp av sin omgivning) orka att kämpa sig genom allt det här. Jag har i smyg försökt läsa lite om allt kring detta men förstår inte så jätte mycket. Det är egentligen inte så konstigt med tanke på att jag är kurd, haha😉 Jag är van vid att stoppa i mig allt som ser ut som mat ;p Jag skojar inte med er bloggmänniskor jag visste inte vad kalorier var innan katie… Jag kommer ihåg första gången hon nämde det…jag höll på att äta min mat (minns inte exakt vilken typ av mat), Katie tittade på mig med sina valpögon hon var helt chockad och sa ”vetttttuu hur mycket kalorier det är i det där?!?” haha, jag fattade INGENTING..!!! Jag tänkte för mig själv vem är den här kalorier hon snackar om??? Säger hon att det är smuts i min mat?!?!!! Haha ;d jag ville inte se dum ut så jag svarade ”aahh men jag bryr mig inte om kalorier, älskar kalorier!!” samtidigt googlaade jag på det genom min iPhone (R.I.P)….Nu i efterhand förstår jag hur dum jag måste ha sett ut, haha😉

Tack för mig ha det så bra bloggmänniskor😉

Skickat från min iPhone

Posted on september 5, 2011, in ♀ daily notes. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

