Religion och sånt

Jag hade min första religion lektion idag på vuxenutbildningen, Linnéskolan. Jag segade mig extra mycket imorse också, men när jag väl är ute så regnar det jätte mycket, så jag fick springa till bussen. Jag hade boken i handen och den blev ju självklart helt blöt. Som tur var hann jag med och det blev snabbt proppfullt med folk, jag hatar morgon bussarna. Dom ska alltid bli överdrivet fulla med människor som alla sitter helt tysta och iaktar den som sitter mitt emot eller den bredvid. Säger inte ett ord, men stirrar som faaaan. ;P Jajja, to the point ! ( pling ! )

När jag väl kom fram till skolan gick jag upp till salen och det var inte en enda människa utanför dörren.. Hmm, vart tog alla vägen? Eller de kanske bara är jag som ska läsa religion? =P Hehe. Jag öppnade dörren och smet smidigt in i klassen som såklart redan hade börjat. Läraren pratade om hinduismen och de olika gudarna. Det som inte är så bra är att jag kom ju in på kursen några veckor senare än de flesta andra där så jag har en hel del att ta ikapp nu. Samtidigt som läraren babblade om Hinduismen försökte jag läsa om den och samtidigt kolla på pappren som jag fick..
Måste läsa några sidor om ”Naturfolkets religioner” , sen ska jag läsa hela Hinduismen också, för nästa vecka på onsdag har vi läxprov på dom 2 kapitlen.. Puuuh, hur ska jag hinna det? Hoppas någon av grabbarna kan hjälpa mig hemma. Om inte min egna man kan såklart😉

Posted on september 7, 2011, in ♀ daily notes. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

