Mamma – Pappa – Barn ?

Mamma, tänker du ens på mig ibland, bara ibland? Eller glömmer du bort mig med tiden? Jag vet ju inte ens om du lever, om du ens försökt nå mig. Du är som ett levande spöke som aldrig visar sig. Ibland vill jag träffa dig, jag tänker på dig, och jag saknar dig. Men egentligen så känner jag inte ens dig. Du har ju aldrig varit en del av min familj, du levere ditt eget liv på ditt sätt med alkoholen och drogerna. Dom gör dig glad, men inte jag. Du dricker dig full och sticker dig med nålar och får massa märken på kroppen. Sen när du väl är i ”ditt tillstånd” då börjar du prata om att du älskar mig. Du känner inte ens mig, vet du vem jag är? Vet du vad jag tycker om? Vad jag vill göra? Vet du ens var jag är just nu ? Har du mitt telefonnummer? Det är så många frågetecken runt dig mamma. Tänk om man bara kunde ha svar på hälften av alla. Jag vet att du är min mamma men du är inte min mamma. Du är som ringarna på vattnet, som bara försvinner.

Pappa du är heller inget helgon, tro inte det bara för jag fått så mycket av dig. Jag har aldrig bett om dina pengar eller saker. Det enda jag alltid velat haft av dig är kärlek och närhet, bara lite. Jag säger inte att du är en dålig pappa, du är den bästa. Men så som jag uppfyller dina krav på ett håll, vill jag att du ska uppfylla mina krav på annat håll. Du ska bo i Kina, jag i Sverige. Det betyder att du ska lämna mig, med orden; allt kommer bli bra. Oroa dig inte för pengar… Nää men det handlar absolut inte om pengar, det handlar fortfarande om kärlek och närhet. Vad hände med det? När ska jag få känna trygghet? Ska jag alltid vara ensam..

Just nu känner jag mig bara så övergiven. Så utstött och ensam. Det är inte ofta jag skriver sånna här känsliga saker i bloggen. Jag kanske har uttryckt mig konstigt, men jag skev bara exakt det som dök upp i huvudet.:/ peace.

Posted on september 21, 2011, in ♀ thought's n' feelings. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

